Storytelling

girlsStorytelling. Τι είναι και γιατί είναι σημαντικό.

  • Οι ιστορίες είναι σαν τους ιούς. Είναι παντού. Μπορείς να τις ακούσεις από φίλους, συνεργάτες, συγγενείς, στο δρόμο, στο σχολείο, στο γραφείο, στην εκκλησία, στο καφέ, να τις δεις στην τηλεόραση, στον κινηματογράφο και το θέατρο, να τις διαβάσεις στις εφημερίδες, στο internet, σε βιβλία, σε έντυπα.
  • ‘Ολοι καταλαβαίνουμε τις ιστορίες. Δεν έχει σημασία ούτε ποιοι είμαστε ούτε από πού ερχόμαστε.
  • Οι ιστορίες είναι μεταδοτικές. Πες μια ιστορία σε κάποιον, και αν του αρέσει, θα την διηγηθεί πολλές φορές όπου βρεθεί και έχει την ευκαιρία.
  • Οι πιο δυνατές ιστορίες «απαιτούν» την επανάληψη τους ξανά και ξανά.
  • Οι ιστορίες είναι ζωτικής σημασίας και δίνουν νόημα στη ζωή μας. Γιατί περιέχουν μύθους, αρχέτυπα, αντιθέσεις, μηνύματα.
  • Οι ιστορίες είναι εδώ από την αυγή του ανθρώπου. Από την στιγμή που μαζευόντουσαν οι πρώτοι άνθρωποι γύρω από την φωτιά και διηγιόντουσαν τι τους συνέβη κατά την διάρκεια του κυνηγιού τους, μέχρι σήμερα και τον σύγχρονο άνθρωπο που διηγείται τις δικές του ιστορίες στο facebook και το twitter.

Γιατί όμως οι ιστορίες ήταν, είναι και θα είναι τόσο σημαντικές;

  • Γιατί μας βοηθάνε να διαμορφώσουμε τις αξίες μας, τα ήθη και τα έθιμά μας, την ίδια την προσωπικότητά μας. Καθορίζουν το ποιοι είμαστε, τις επιλογές μας, την διαδρομή μας. Και κατά την διάρκεια αυτής της διαδρομής, δημιουργούμε τις δικές μας ιστορίες, τις οποίες στη συνέχεια μοιραζόμαστε με τους ανθρώπους γύρω μας.

Τι σχέση έχουν όμfamily1ως οι ιστορίες με το προϊόν ή την υπηρεσία σας;

  • Αναλογιστείτε τι θα συνέβαινε αν το προϊόν σας δημιουργούσε μια ιστορία τόσο δυνατή, τόσο ενδιαφέρουσα και συναρπαστική που να είναι ή να γίνει σημαντική για την ζωή των ανθρώπων… Τόσο ενδιαφέρουσα που στη συνέχεια θα την μοιραζόντουσαν με φίλους και γνωστούς.
  • Αυτό είναι το σημείο που το Storytelling συναντάει το Branding.
  • Γιατί αντίθετα με ότι πιστεύατε μέχρι σήμερα τα Brands δεν αποτελούνται από προϊόντα ή υπηρεσίες, αλλά από ιστορίες.
  • Ιστορίες που θέλει να ακούσει ο καταναλωτής, ιστορίες που τον πείθουν, που τον εκφράζουν, τον ωθούν να γίνει μέρος τους, να τις μοιραστεί, να τις μεταδώσει.
  • Ιστορίες, και τα προϊόντα που πρωταγωνιστούν σε αυτές, που τον κάνουν να νοιώθει περήφανος να αποτελεί μέρος τους. Γιατί είναι ιστορίες που έχουν διαμορφωθεί και δημιουργηθεί με άξονα αλλά και αφετηρία αυτόν.family2
  • Δεν είναι τυχαίο αυτό που έγραψε ο γνωστός Ιταλός συγγραφέας Italo Calvino: δεν είναι η φωνή που καθορίζει την ιστορία, αλλά το αυτί.
  • Τι σημαίνει αυτό; Ότι δεν είναι το τμήμα marketing ο πιο καθοριστικός κρίκος της ιστορίας του Brand σας, αυτός που οδηγεί στην επιτυχία ή αποτυχία του. Αυτός ο κρίκος είναι ο καταναλωτής.
  • Και ο πιο δυναμικός τρόπος για να πείσετε τους καταναλωτές σήμερα, σε μια πολυκερματισμένη και πολύβουη αγορά, να ενδιαφερθούν για οποιοδήποτε προϊόν ή υπηρεσία είναι το Brand Storytelling.
  • Γιατι στόχος του Brand Storytelling είναι να αλλάζει τα δεδομένα και να επικοινωνεί προϊόντα και υπηρεσίες μέσω της δημιουργίας ιστοριών που είναι ενδιαφέρουσες, με χιούμορ, συναρπαστικές και πάντα σχετικές με το προϊόν.
  • Θα αναρωτηθείτε: Μα το κάθε προϊόν δεν έχει ήδη διηγηθεί την ιστορία του, πάρα πολλές φορές κατά την διάρκεια της πορείας του;
  • Σωστά. Μια ιστορία όμως που διαδίδεται μέσα στον χρόνο και από άνθρωπο σε άνθρωπο, με μηνύματα και εικόνες που αλλάζουν συνεχώς, κάποια στιγμή αποκτάει την δική της αυτόνομη πορεία, ανεξαρτητοποιείται και έτσι σήμερα μπορεί να έχει χάσει την αρχική δύναμή της.

business3Progress. The Storytellers.

  • Στόχος και δουλειά μας στην Progress είναι αυτήν την ιστορία, που ήδη έχει ταυτιστεί με το προϊόν σας,

a. να την καταλάβουμε,

b. να την αναλύσουμε,
c. να την συγκρίνουμε με την αρχική ιστορία του,
d. να την επαναπροσδιορίσουμε, όσο χρειάζεται,

e. και να την αξιοποιήσουμε για να πετύχουμε τους σημερινούς και μελλοντικούς στόχους σας.

Κάθε προϊόν έχει τη δική του ιστορία. Επικοινωνήστε την καλά, και θα δώσετε στους πελάτες σας έναν λόγο να σας πιστέψουν, να σας εμπιστευθούν και να σας επιλέξουν.

Αν θέλετε να δημιουργήσουμε και να επικοινωνήσουμε τη δική σας ιστορία, τηλεφωνήστε σήμερα στο 210.6776303.